Zanussi ZWG6140P

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Zanussi ZWG6140P op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Lennard 22-07-2016

Goede prijs-kwaliteit

Geschreven voor: Zanussi ZWG6140P

Dit apparaat kost niet veel maar doet het prima. Ik heb hem nu 2 jaar en nog geen gezeur mee gehad. Daarnaast een kort programma van een uur mogelijk. Prima apparaat.

wil.k 03-02-2014

Na 15 maanden begon de trommel opeens veel lawaai te maken,
monteur van Electrolux kwam langs en zei mij dat ik te vuile was in de wasmachine had gedaan en geen recht had op garantie.
dus moest ik bijna € 95,00 betalen en het probleem was hiermee niet verholpen.
De service van Electrolux ( de fabrikant )is zeer slecht, dus voor ons nooit geen zanussi meer.
Gelukkig kregen we het aankoopbedrag terug van Bol.com ,want daar hadden we deze wasmachine gekocht.
Top van Bol.com.

Fraxxion 13-02-2013
Geschreven voor: Zanussi ZWG6140P

Deze machine via budgethouse.nl gekocht. Ondanks dat die winkel niet op de lijst voorkwam waren ze toch de goedkoopste met maar €5-. bezorgingskosten.
De machine oogt prima en is in mijn ogen een goede afweging t.o.v. de prijs. Heeft programma voor korte wasjes, start kan uitgestel worden met 2,6 of 9 uur en heeft een eco programma (duurt natuurlijk langer maar moet veel zuiniger met water & stroom omgaan).
Centrifugeren wordt automatisch aangepast aan je washoeveelheid en is, buiten het uitzetten ervan, niet aan te passen. Een van de opties als je niet centrifugeert is dat je was in een beetje water blijft staan, ideaal voor wol e.d. of als het langer duurt eer je de was er uit haalt (later alsnog pompen & eventueel centrifugeren).
Machine is lekker stil en heb daar tot nu toe alleen maar lof over.
Let wel, je kunt niet zien hoe ver het programma is, en hoelang het duurt tot einde v.h. programma. Voor mij geen probleem maar wel een verrassing als je dit verwacht. Om de filter te bereiken moet je een kunststof klepje in de trommel openen als deze naar de onderste positie gebracht is, dan kunt je het filter eruit draaien (deze zit in de behuizing net onder de trommel).
Waspoederbakje heeft een klepje die je moet verzetten naar gelang je poeder of vloeibaar middel gebruikt, zelf doe ik dat in een bolletje bij de was in. Wasverzachter in apart vakje naast waspoeder zoals gewoonlijk.
De deur heeft een aparte knop aan de binnenkant die je met een munt kunt verplaatsen naar twee standen. Dit zou volgens de instructies moeten voorkomen dat er geen kind of dier opgesloten raakt. Dit klop inderdaad, deur sluit niet als dit geactiveerd is. Wel moet je deze knop elke keer weer naar de gewenste stand brengen voor en na de was; als je het wilt gebruiken natuurlijk, zelf altijd op de standaard positie. Gebruik het niet.

Marretjuh 04-04-2012
Geschreven voor: Zanussi ZWG6140P

Deze wasmachine nu bijna een half jaar in bezit en ben er erg content mee. Om de andere dag staat ie te draaien en nog steeds zonder problemen. Deze wasmachine wast prima schoon en centrifugeert ook nog eens goed droog. Qua progamma's is het ook ruim voldoende. (jeansprogamma, 5 hemdenprogamma, mini 30 gr. progamma, etc) Ik hoop dat wij er nog lang van mogen genieten, na 2 andere rampenbakken te hebben gehad. (LG en Whirlpool) Als je een 'eenvoudige' degelijke machine zoekt voor een prima prijsje, kan ik deze echt aanbevelen! Wij zijn ondertussen een Zanussi-fan geworden... (wasdroger, stofzuiger) ;-)

Officiele reactie van Zanussi 06-04-2012

Wij zijn blij te horen dat u tevreden bent met uw Zanussi wasautomaat.

Nikki
Electrolux Consumer Care Webteam